Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

26 Aralık 2017 Salı

Akademisyen Olmak İçin Neler Yaptım?


Akademisyen olma yolunda hevesle, azimle, coşkuyla yol almaya çalışan herkese önce şunu söyleyeyim: "Yalnız değilsin :)" Sürecin uzun ve zorlu oluşu sizi yolunuzda ilerlemekten alıkoymasın.

Ankara'da bir yandan özel bir kurumda çalışırken bir yandan da Hacettepe Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretimi  Anabilim Dalı (EPÖ)'nda yüksek lisans eğitimime başlamıştım. Bu süreçte hem iş hayatını devam ettirip hem de sürekli İngilizce çalışıyordum. Bir yandan da sınavlara giriyordum tabi ki. Hem bir işte çalışıp hem de ders çalışmanın zorluğunu tahmin edersiniz. Benim için öğle yemeği araları, metroda yolda geçirdiğim zamanlar, hafta sonları ve aklınıza gelen tüm tatiller ders çalışma zamanı anlamına geliyordu. Hafta sonu dahil olmak üzere, saatimin alarmı her zaman sabahın erken saatine kuruluydu. Burada tüm süreçlerimin canlı şahidi, ev arkadaşım, liseden bu yana can yoldaşım Çağla Can'ın onayına ihtiyacım var :) Vallahi doğru söylüyorum. Yazınca bana bile tuhaf geliyor inanın. Uzun lafın kısası ders çalışma ile ilgili olarak bıkmadan usanmadan çaba gösterdim. İnşallah sizin İngilizce yeterlik düzeyiniz benimkinden çok daha iyidir. Ben bu sınavı yaklaşık 2-2,5 yıllık bir çalışma süreci sonunda halledebildim. ALES ile ilgili pek sıkıntı yaşamadım açıkçası. Bol bol sınava girip alabileceğim en yüksek puanı almaya gayret ettim.

Üniversitelerin araştırma görevliliği sınavına girerken, akademik olarak da güçlü görünmek önemlidir diye düşünüyordum. Bu düşünceden hareketle yüksek lisansın ilk ders döneminde, ders programımızda o dönem olmamasına rağmen sonradan danışmanım da olan sevgili hocam Prof. Dr. Melek Demirel'den bilimsel araştırma dersini aldım. Yayın yapmak konusunda hevesli olduğumu gören hocam da elimden tuttu. Uzun bir süre çalıştık. Bir bildiri hazırladık ve EPÖ derneğinin hazırladığı konferansta bildiriyi sunduk. Sonrasında da hocamla çalışmalar yapmaya devam ettik. Bu süreçte; nasıl akademik bir yayın yapılır, konferansa nasıl başvurulur, nasıl sunum hazırlanır, süreç nasıl işler gibi pek çok sorumu da yaşayarak öğrenmiş oluyordum. Aynı zamanda da akademik olarak güçlenmiş oluyordum. Çünkü bildiri, makale gibi akademik yayınların yapılış sürecinde araştırma yöntemlerini sahada uygulayarak öğrenmiş oluyorsunuz. Bu da sizi diğer adaylardan ayırabilecek önemli bir özellik olabilir.

Araştırma görevliliği sınavlarına girmeden önceki hazırlık sürecim genel hatlarıyla böyleydi. Yazıyı uzatıp sizi sıkmak da istemem. Sorularınız, yorumlarınız beni yüreklendiriyor bilesiniz. 

Yine görüşeceğiz :)
İnstagramdan beni takip etmeyi unutmayın: @selenakademi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder